kleine kring 2023

De Kleine Kring 2023 is georganiseerd door de Vogelvriend in Elburg. De vereniging had alles netjes voor elkaar, conform de nieuwe regels van de bond. De Kleine Kring bestaat nog steeds uit 5 verenigingen, namelijk: De Vogelvriend uit Wezep, De Vriendschap uit Heerde, De Goudvink uit Epe, De Cannenburgh uit Vaassen en De Vogelvriend uit Elburg. Samen hebben deze 5 verenigingen 257 vogels bijeengebracht. De vogels verkeerden in topconditie en er zijn mooie prijzen behaald. Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd.

Vogelvereniging De Cannenburgh heeft met 4 inzenders deelgenomen en er zijn 7 prijzen gevallen.

Tonny Beekman heeft 4 vogels ingezonden: 2 Kleurkanaries lipochroom Rood Schimmel en heeft hiermee een prijs gewonnen. 91 punten zilver, en 90 punten voor Kleurkanarie Lipochroom Rood intensief. Beide hebben 89 punten gescoord.

Patrica Kluin heeft 4 vogels ingezonden: Gouldamadine Zwartkop Groen Paarsborst 92 punten zilver en 89 punten voor Gouldamadine Zwartkop Groen Paarsborst alle snavelkleuren. 2x 90 punten.

Jordy Kluin heeft 8 vogels ingezonden: Gouldamadine Zwartkop groenpaarsborst 92 punten zilver, 90, 90, 90, 89, 89 punten voor verschillende vogels. Gouldamadine Zwartkop groen paarsborst oranjesnavel 91 en 89 punten.

Familie Schuitert heeft 19 vogels ingezonden: Kleurkanarie Lipochroom Geel Schimmel 90 punten brons, 88 punten. Valkparkiet wildkleur Man 91 punten brons, 90 en 88 punten. Halsbandparkiet Geel Pallid 92 punten Zilver en 89 punten. Grasparkietjes SL ino Geelmasker, allen 87 punten.

De Cannenburgh Vaassen heeft de meeste vogels ingezonden van de 4 externe verenigingen en mag op zaterdag 25 november het krentenbrood aansnijden en rondverdelen.

Al met al was het een geslaagde Kleine Kring."